Plugga, jobba, plugga, jobba....

Om jag skulle få för mig att skriva en bok i vinter, så hoppas jag verkligen att jag får användning av titeln "Hur man skriver ett examensarbete på tre veckor"! Det ramlade ner två veckors arbete till på mig och ekonomiskt sinnad som jag är (ibland) tackade jag och tog emot. Examensarbetet är dock påbörjat. "Bara" resten kvar!

Har inte tid att fundera mer just nu över bloggens vara eller inte vara. Men, tack för synpunkterna. :)

Lägger in senaste nytt, kvällens händelser, innan jag dyker isäng för att orka med morgondagen.

Glasfusingkurs 18:00. Roligt! Vid 17:30 sprang jag omkring här hemma febrilt letande i lådor och skåp efter de glasbitar som jag visste att jag hade kvar sen förra kursen. I ett av skåpen stod en burk vitfärg, som jag planerat att måla om mitt skrivbord med.
Ni vet känslan av att stöta till en oöppnad färgburk så att den ramlar i golvet och locket går upp? Inte? Det gör jag!
Uppskattningsvis 9 dl färg spred sig i en pöl på mitt hallgolv och konstnärliga stänk löpte ut från pölen. Lyckligtvis var färgen vattenlöslig.
Lite stolt över mitt jämnmod är jag. Inte ett fult ord kom över mina läppar medan jag (försiktigt för att inte få färg på kläderna) befriade hallgolvet från färg.
Och jo, jag hittade glasbitarna och var i tid till kursen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0