Lite av det som hänt sen sist:

Tisdagen före skolavslutningen här på byn var vi (hela skolan) till Balberget & till Älgens Hus.




Det var kort bit att gå, men rätt kraftig stigning. Vid foten av berget växer Sveriges nordligaste Hasselbuske, vilken jag inte hann gå och titta på. Alltså måste jag åka dit igen vid tillfälle. Den vill jag se.





Älgkalvarna blev elevernas favoriter.



Skolavslutningen, onsdagkväll 8 juni 18.00 i Fredrika kyrka, gick bra. Det var lite ovant att gå i tåget med lärare och elever, istället för att stå utanför kyrkan och vänta på att de ska komma. C sjöng, alla elever sjöng och spelade & personalkören (nybildad av undertecknad) sjöng. Efteråt var det sedvanligt fika på Tjäredakka.


En av mina sista arbetsdagar efter avslutningen var personalen till Jerker och Christina på lunch. De bor jättefint vid vattnet i Lillarmsjö.




Årets premiärdopp blev av i Lögdasjön torsdagkväll 9 juni. Härligt! Jag simmade omkring läääänge! Men, jag undrar vem som ställt skylten där...? ;)



Lördagen efteråt var vi och badade i Borgsjö och på hemvägen svängde vi in i Tallsjö och solade på bryggan. :) Sen försvann ju värmen, fast solen har vi haft kvar till stor del.

Den där kursen i specialpedagogik som jag läste på vårterminen, lyckades jag bli godkänd i, så nu har jag officiellt sommarlov från allt (bortsett från att jag bör förbereda mig för examensarbetet redan i sommar).


I torsdags var jag, sonen och mina föräldrar till Umeå på dotras student. Tur med vädret hade vi. Efter att de hade åkt vagn runt stan ett tag, köpte vi fika i picknickkorg på Café Station & förtärde i Rådhusparken. Då var Robin och hans pappa också med. På hemvägen stannade vi och åt studentmiddag på Brännlands Wärdshus. Trevligt. :)







Jo, vi hann shoppa lite medan ungdomarna åkte vagn. Jag fyndade två toppar i ekologisk bomull och en hatt, för sammanlagt 150 kr.

För övrigt har jag mest gjort sånt som ska göras: klippt gräs, tvättat kläder, planterat blommor (var till Zemréns i Granträskliden och handlade plantor), besiktigat bilen (ombesiktning i Lse på tisdag) och en massa annat....

Over and out for now.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack för blommorna även om jag inte blev piggare så i alla fall gladare :)

Skulle ju nästan vilja klappa älgkalv jag med, kanske ska jag försöka lura med J dit efter midsommar, klarar ju inte av att köra så långt själv.

Fina bilder

Vem skulle ha ny telefon, Du eller C igen??

2011-06-20 @ 18:03:19
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Katta

Rolig läsning (och tittning). Tack för det! =)

2011-07-01 @ 19:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0