4e juni

Fortfarande rätt fullt upp, nu med planering av skolavslutning etc. Därav avsaknaden av blogginlägg. Pluggandet är förhoppningsvis färdigt. Men jag väntar fortfarande på att få veta om jag måste komplettera sista inlämningsuppgiften.

Idag har det varit blåsväder häromkring, tromber och sånt. Därför har byn varit utan ström från ca halvelva i förmiddags till strax efter nio ikväll. Mobilnätet har också legat nere och gör så fortfarande.

Jag, C & R var en sväng till Åsele & Tallsjö idag. Sen var jag & D en sväng till Långbäcken och satte potatis. När vi kommit hem igen tillbringade jag drygt en timme med att med mer eller mindre våld dra ut trettio stycken flera-tum-stora spikar ur en mycket lång och grov planka.

I tisdags var Fredrika skola till Majtjärn. Lägger in några bilder därifrån.
















De två sista bilderna är från 2009. De tog jag med bara för att visa lite av de kojor & vindskydd etc som finns där (utan att visa upp elever och personal). Det som inte finns med på bilderna är vedboden, utedasset, bryggan & källaren.


Kommentarer
Postat av: trött Åsa, vill sova

Källaren?

Som alltid finfina bilder :)

Ska Du & D vara oss mormor medan det är fotbollsskola, antar att D ska vara med... kan ju Du & D komma å fika/leka med oss ifall det passar oss fyra :)

Såg Du C i VF under GRATTIS? Jag skickade (som vanligtvis/alltid) in en bild på henne, tror den kom med onsdag... kan varit fredag.

2011-06-06 @ 18:51:32
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Åsa

Funderar fortfarande på detta med källare, är det en jordkällare eller vad?

2011-06-09 @ 18:13:00
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Åsa

Liite lustigt, eller hur :) jag har haft 41 besökare under veckan som gått som "hittat" till mig från Din blogg, aningen märkligt tycker jag.



Från C's blogg, hon lägger ju ut mina kommentarer, hade jag 2 besökare under veckan som gått, tycker ju det borde vara lite tvärtom... eller så är Dina besökare nyfikna på mig ;-)



Jag hoppas Du har sommarlovsledigt och tid att bara vara... Skjutsar Du hit C på fredag/lördag?

2011-06-15 @ 12:29:28
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0