Saker om mig...

På begäran av Åsa.

1. Jag har alltid tyckt om ordspråk, aforismer och citat.

2. Jag påbörjade att sticka en tröja en gång i världen. Numera håller jag mig till handledsvärmare, mössor och halsdukar, de gånger jag plockar fram stickningen.

3. Jag fick aldrig vara en hästtjej eller köra moped. (Man kunde göra illa sig.)

4. Jag gillar inte pölsa. Jag gillar verkligen inte pölsa.

5. Jag har läst psykologi (utan hp men Många böcker), etik (7.5 hp Umeå uni), hyllmeter efter hyllmeter av diverse annan facklitteratur och skönlitteratur och just nu fem terminer av sju på lärarutbildningen.

6. Jag vet inte vad som är mitt första barndomsminne. Men, ett starkt minne från det jag var tre-fyra år, var när min dåvarande dagmamma slängde ner mig i en mörk källartrapp och stängde dörren. (Efter att jag hade blivit itvingad mat som jag Verkligen Inte tyckte om, vilket ledde till att den kom tillbaka upp på tallriken..) I källaren, fanns husets schäfer, som alla dagbarnen fått veta inte tyckte om barn. Det var ingen hit. Händelsen berättade jag inte om hemma förrän många år senare, när jag och en kompis satt och pratade i köket hos mor och far om hur det var på den tiden. Behöver jag säga att min mor blev minst sagt förfärad?
Betydligt trevligare barndomsminnen är t.ex när jag och pappa var ute med båten och fiskade, när jag, mor och far var i Söderby och när jag/vi var hos mormor i Långbäcken.

Åsa! Det var faktiskt jättesvårt att göra den här listan! :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha ha :D nöjd Bra jobbat.

2011-02-02 @ 18:03:36
Postat av: Åsa

Vem var Din dagmamma egentligen, någon opsykologisk typ som inte gillar barn eller?

Klart jag förstår att snöskottning inte direkt är vad J ska pyssla med, var ju inte på allvar jag skrev så i bloggen... men han var nyss ut och halkade till (han har foppaskorna på fötterna) och "vred, knyckte" nacken fel och blev illamående, fick ont, såg svimfärdig ut då han kom in så vete sjutton om det är så mycket bättre att han går ut och röker...

2011-02-03 @ 10:34:30
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0