Tillbaka till framtiden.

Eller något i den stilen. Tillbaka till bloggvärlden i alla fall. Sen sist så har jag haft mer datorbekymmer än vanligt, vilket föranledde en mindre kirurgisk operation av min sambo - nu funkar min kära laptop perfekt igen!

Jag har tagit upp simningen igen, sen en månad tillbaka. (Haha..skrev för fort, så det råkade bli "somningen". Freud?) Så härligt! Simmade 1500 meter i lördags. Det finns inget bättre i motions/sportväg. Jag mår bra av det. Det enda jag riktigt saknade när jag flyttade hit var simhallen. Nu blir det oftast bara en gång i veckan jag far dit, eftersom det blir en resa på ca 12 mil sammanlagt. Men, det är värt besväret!

Den där skrivuppgiften jag gjorde tidigare i höst kom med posten idag. Godkänd och vacker. :) (C av A-F) Fullt nöjd, med tanke på att jag inte lagt ner 150% på arbetet. Nu är det tänkt att jag ska ägna mig åt matematikplugg. Jag ska fira lucia genom att skriva matematiktenta. Jippietjoho! Funderar allvarligt på att ha glitter i håret. Har tagit fram ett lila. Tror det blir bra. Jag har en svenskagrej kvar att göra före jul också och så har vi ett grupparbete. Men, det tar vi tag i efter tentan.

Det är lite kyligt nu om dagarna. -20 just nu, -24 imorse. Jag har eldat i vedspisen idag. Mysfaktor - hög! Att det blir varmt är mer en bonus. ;)

Glasfusingmåndagarna är över för denna gången. Nu väntar jag på att de sista konstverken ska komma från brännugnen.

Det påstås att det är jul snart. Det är bra, av den anledningen att då blir det snart ljusare om dagarna. :)

Må så gott där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0