Kyckling på måndag.

Min kära moder skickade med en kycklingrätt hon hade gjort, som vi (jag+C+D) tog med oss hem igår efter att vi hade firat min käre far. Den åt vi till middag idag.

Det var ju fars dag igår. Jag bakade muffins och gav honom. Vaniljmuffins, chokladmuffins och tigermuffins. Mums. Mamma serverade porterstek till middag och tårta till efterrätt. Mums igen. Efter att vi hade firat min far åkte vi upp på berget så att dotra fick gratulera sin far. Vi fikade där och dotras småsyskon lekte med varandra en timme innan det var dags att åka hemåt. När vi kom hem packade vi upp sonens jultidningskartonger. Han hade bland annat valt en aukustisk gitarr som premie. Mina barn är musikaliska. :)

I lördags såg jag och dotra filmen The Boat That Rocked igen. Den Är Så Bra!

Idag har jag pluggat lite matematik och så har vi varit bort på återvinningen med diverse kartonger och sånt. Dottern övningskörde dit och sen hem via affären. Historiens kortaste övningstur. Till mitt försvar kan jag säga att vi var ute drygt en halvtimme och körde fredagen innan jag for ner till H-sand. Imorgon ska hon iväg på halkbana.

Ikväll är det sista glasfusingkvällen. Snyft.. Det är jätteskoj. Jag skulle kunna hålla på hela dagarna! :)

Jag upptäckte idag när jag tittade i almanackan att jag kommer att fira Lucia med att skriva matematiktenta. Funderar över om jag ska ha glitter i håret då. ;)

För övrigt intet nytt på västfronten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0