Midsommarhelgen.

Fredag.
Skjutsade dotra till Rundvik på em. Sen blev det traditionsenligt firande uppe på berget.
Vi var drygt tjugo stycken, varav ungefär hälften var barn.
Jag blev riktigt nöjd med midsommarstången i år! (Självpåtaget ansvar - att klä den.)
(Har beskurit bilden, eftersom jag helst inte lägger upp bilder på människor, särskilt inte barn. PUL)



God mat fick vi, som alltid. 

Förrätt
Nässelsufflé med laxsmör

Varmrätt
Helgrillad gris, glaserad färskpotatis, sallad, kryddsmör mm

Efterrätt
Pannacotta
med inlagda jordgubbar

       

Fler fredagsbilder:













Lördag, gjorde vi inte mycket. Jag mixtrade ihop ett par bildspel med bilder från kvällen innan. Ringde och pratade med pappa som är kvar i Villis. De har visst konstaterat nu att det är diskbråck. Antar att jourläkaren kom åt bilderna från MR. Hur som helst är det läkaren som går på idag, måndag, som ska ta ställning till vad som ska göras och hur.

Söndag, hade sonen kalas. Nio stycken var dom som fikade i bagarstugan och sen sprang omkring och lekte ute på tomten. Istället för tårta hade jag köpt (ja, jag hade varken tid eller ork till att baka) två kladdkakor som jag dekorerade med grädde, skivade jordgubbar och chokladströssel. De gick åt som smör i solsken.




Kommentarer
Postat av: Åsa

Fina bilder, som alltid.

Nässelsuffle känns inte direkt lockande men det är kanske gott.

Köpta kladdkakor är ju helt okey.

Skönt Din far fått en diagnos.

2010-06-28 @ 13:41:13
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0