Fettisdag i Härnösand..

Det var minus arton grader imorse, vilket föranledde skrapning av bilrutor. När jag som bäst stod och skrapade bort isen från framrutan på förarsidan, kommer en man fram till mig och säger att jag ska parkera "där borta" (diffust pekande bakom grannhusen) istället, för han kommer inte ut ur sitt garage när min bil står på den parkeringen jag befinner mig på.
Alla som känner mig vet att jag tar inte order om jag slipper, så jag erbjuder istället att parkera på platsen bredvid den jag står på just nu. Den bredvid är ju inte mitt emot just hans garageport. Efter att jag bemött ett ifrågasättande om vem som lovat mig att stå på gästparkeringen och ett påpekande om att parkeringen endast är för tillfälliga gäster säger karln ytterst irriterat "Varför diskuterar du med mig?"
Jag, som faktiskt bevarar lugnet, meddelar att jag inte har tid med diskussioner för jag har en tid att passa och går sedan runt bilen för att skrapa den andra sidan av framrutan.

Då går karl och öppnar garageporten, går in i garaget och backar ut bilen, kliver ut ur bilen för att stänga porten och kör därifrån.

Min slutsats blir att han måste kunna trolla. Han fick ju inte ut bilen ur garaget för att min stod ivägen. Det sa han ju...

Medan han stängde garageporten gick jag bakom och runt min bil igen, med säkert en halvmeters marginal till hans lilla pyttesedan. Hah!

För övrigt började vi dagen med handledning inför vår grupp-VFU-uppgift på förmiddagen och avslutade med en föreläsning om Skillnad, samt ett seminarie om en av kursböckerna.

På lunchen stuvade jag in hela vår studiegrupp (vi är fem stycken) i bilen och så åkte vi ner till Erikshjälpen och shoppade studentbilligt! Jag köpte två jackor till sonen för sammanlagt 119 kr. Perfekt kurs! :)

När vi kom "hem" efter skolan fick vi veta av vår snälla hyrestant att hon lämnat, inte bara en, utan två hembakta semlor var åt oss i kylskåpet! Guld! 

Bortsett från att jag borde läsa en massa kurslitteratur, läser jag just nu Liam Norbergs bok Insidan. Den rekommenderas.

Nu tänker jag dricka jordgubbste och äta semla! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0