Det är redan onsdag och den är snart slut.

Helgen var trevlig. Mycket åkande. Men, det får man ju ta när man bor där vi bor.

     

Mässan i Lahtis var så välbesökt att det var svårare att gå omkring än vad det brukar vara på Åsele Marknad när det är som mest folk - Då är det Mycket! (Den där röda saken stod på båten.)

Jag shoppade nya Esprit-skor, ett Lancõmeläppglans (50% off) på båten + diverse godis och lite presenter. Det blev ett och annat besök i baren också. Men hys ingen oro - jag drack inte för mycket och jag skämde inte ut mig. Glaset på bilden var faktiskt inte mitt, men det såg lite läckert ut så det fick bli fotomodell. :)



På tal om det så stod naturligtvis de traditionella fotograferna redo när vi gick på båten. Det enda som fattades var orden "Hej, hej, välkomna" som jag, trots att jag inte såg programmet, bestämt har för mig att de sa på Färjan. Fotade blev vi i alla fall. Om jag orkar scanna in bilderna lägger jag in dom framöver.

Jag höll ju alldeles på att glömma bort FYNDET vi gjorde! Världens bästa uppfinning sedan hjulet och det som gjorde att jag nu lagat en trasig dragkedja på tio sekunder! Zip Clip!!

För övrigt..
Igår var jag till Umeå en sväng och ikväll skulle jag egentligen till Åsele, men jag hoppar över det. Ska dit på fredag, så jag sparar bensinen till dess.
Solen har varit framme och spridit ljus och glädje idag. Välkommet! Det får den gärna fortsätta med. :)

En allmän fundering: Måste man verkligen ha frågestunder i sin blogg och i så fall varför? :)

Må väl!





Kommentarer
Postat av: Åsa

Frågestund i bloggen verkar rätt populärt i vissa kretsar ;-)

Däremot har jag två frågor... kanske tre :)

1. Hur går det med LCHF? Själv fuskar jag hejvilt då å då. Men jag tror jag skulle må bättre om jag var mer konsekvent.

2. Jägarexamen, hur har det gått?

3. Skulle Du skjutsa C hit i morgon, när ungefär tror Du Ni kommer?

Ha en fortsatt bra onsdag.

2010-02-10 @ 17:39:25
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Katarina

På A svarar vi B och på C vet vi inte! ;)

Skämt åsido;

1. LCHF fuskar jag också med och precis som du tror jag att jag skulle må bättre av att vara mer konsekvent. Vi har precis köpt hem Dr Dahlkvists & Airams kokbok (vardagsmat - den för festmat fick jag i julklapp).

2. Jägarexamen tror jag går bra, även om jag missar många träffar (ikväll t.ex).

3. Jag skjutsar C till er på fredag. Hon kommer hit imorgon kväll. Tid vet jag inte än. Men, är nog klokare imorgon. :)



Tack detsamma!

2010-02-10 @ 18:24:33
URL: http://vilmarsdotters.blogg.se/
Postat av: Åsa

Okidoki :) Tack.

2010-02-10 @ 18:28:28
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack.

Tråkigt att Du inte har någon bra dag.

2010-02-11 @ 17:09:44
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0