Hemma igen.

Jag har varit hos far sen måndag kväll. Mor har varit iväg med en väninna på fjällsemester. Sonen har också varit med mig, men han anlände på tisdag förmiddag. Vi, alltså jag, D och pappa, har varit i Söderby. Först tisdag-onsdag och sen även en tur idag. Vi har med gemensamma krafter: rökt fläsk, klippt gräs, flyttat en kvarnsten, fiskat, sågat upp en gran som blåst omkull, kört dit skifferstenar och kört hem vedsäckar. Ja, eldat i vedspisen och hinkar upp vatten ur brunnen också naturligtvis. Men, det hör ju till. :)

Igår när vi var i Åsele var jag och D på simhallen. Härligt! :)

Söderbybilder:

Den här första bilden tog jag tidigare i augusti. Men, den är så fin... :)





Vi flyttade ner den ett snäpp! :)





Fiske efter stenbit (bäcköring). De fick var sin. Sonens var störst.
Jag fick bada metmasken! ;D




Lägg märke till haren på bilden här ovanför!
Jag tror den har kölapp till dasset! :)



Jag och pappa hjälptes åt med att kvista och kapa.
Jag och D hjälptes åt att bära. :)






Kommentarer
Postat av: Åsa

Fina bilder :)

2010-08-21 @ 11:39:44
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0