En dörr.

Jag har laserat en dörr idag, med tjärbrun lasyr. Det är dörren till bagarstugan. Ja, vi har en bagarstuga, med drängkammare och vind, som sitter ihop med det tillbyggda stallet. Hur som helst, har jag laserat dörren. För om jag gör det och den blir fin, då kommer jag att måla resten av huset nästa år. Sådan är min nuvarande logik.

Biblioteket har jag varit på idag också. Skulle bara iväg och posta ett brev, såg att det var öppet, kom hem med en full kasse låneböcker. Kan vara bra att ha en regnig dag, som igår kväll. Det formligen öste ner. Men, som någon skrev till mig på facebook; Man slipper ju vattna.

Vi ska träffa en av sonens kusiner ikväll, som bor i Japan numera. Han och hans japanska flickvän är här på besök, tillsammans med hans föräldrar som bor i Umeå. Vi ska fika på Sjönäs hembygdsområde. Trevligt.

C kommer hem ikväll med bussen. Hon ska jobba imorgon och på lördag. Sen åker hon igen.
J kommer också hem ikväll. Huset fullt blir det, ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0