Lördag

Godmorgon världen.
Jag är lite trött idag. Såg på Djävulens advokat på tv inatt och sen kunde jag inte somnna förrän efter tretiden. Men, just då var det vackert ute, alldeles ljust och solen hade börjat gå upp, fåglarna vaknade där runt tresnåret, sjön låg blank...allt var stilla och lugnt. Det var så att man funderade på & börja vara uppe på nätterna och sova på dagarna ;)

Nu däremot, är fåglarna tysta, solen lyser med sin frånvaro och molnen har bildat ett grått täcke över min värld.

Kom, sol, som en gud över åker och slog,
lys hjärtan som längta till ljus!
Blås, vind, och fall regn i den spirande skog,
väx, gräs, över viddernas grus!
- Dan Andersson


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vår sol har oxå försvunnit och lämnat någonting grått och dyster kvar, jag trodde det regnade, men det gör det inte... än.

Vad ska Du roa Dig med i dag då, plugga eller?

2009-05-16 @ 09:19:38
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0