Kom ihåg lista för morgondagen.

  • Ta med tavlor till C:s lgh
  • Köpa slangvinda på Jula
  • Köpa syrsor
  • Kolla röda gardiner eller dito gardintyg
  • Köpa kattmat
  • Gå in på banken med en avi som kom idag
  • .....tanka bilen innan vi åker härifrån! ;o)

***********************************************************************

För övrigt har jag skrivit mitt underlag till bokpresentationen. Det blev ungefär en halv sida om Tröja nummer 10 av Hans Erik Engqvist. Skriver jag mer blir det ju en recension eller en analys, beroende på vinklingen.
Argumentationen är också klar. En humörhöjare, enligt min kära namne ;o) Tack för den!
Så, nu till Hästboken från 2000-talet, En fri själ av Terri Farley. Den ska läsas och sedan presenteras på 2-3 sidor för en vuxen målgrupp. Jag ska ta fasta dels på berättartekniska grepp och dels på hästboksdrag. Efter ordet hästboksdrag har min lärare satt en parentes där det står facklitt. Betyder det då facklitteratur om hästar, eller facklitteratur om hästböcker? Det borde betyda det senare, eftersom det ju ändå är litteraturvetenskap.

*************************************************************************

Godnatt...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag hoppas verkligen att Du kom ihåg att tanka bilen :)

Röda gardiner, nu?? För mig känns det som jul =)



Bra gjort, att både underlaget till bokpresentationen samt att argumentationen oxå är klar.

Jag tror på det senare: facklitteratur om hästböcker, det känns vettigast.

2009-05-08 @ 17:32:00
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0