1:a Maj =)

Uppdatering:
Majbrasan igår kväll var helt okej. Jag & Malin sålde mer korv, kaffe, festis & kakor än vi trodde att vi skulle göra, så Fredrika Föräldraförening gick plus. =)  Vi hade till och med tur med vädret!

Idag är det varmt - läs och häpna! Solen strålar och det är verkligen VÅR! =D Vid tolvsnåret åkte jag & sonen iväg mot Åsele i V70:n. B tog Kawan =)  Vi var förbi i Tallsjö en sväng och drack kaffe och där plockade vi upp bästa Martina som hade ärenden i Åsele, så hon åkte med oss dit. B skulle också till Åsele en sväng. Han tänkte tvärt åka dit och kolla in någons nyinköpta hoj. Väl framme hos mor och far fick vi lax (och mandelpotatis till D) till lunch. Sen gick jag en sväng på Ica och handlade. Träffade Åsa+J+E och lite andra människor. Ica Åsele = Den klassiska mötesplatsen.  ;o)   Jag och mor min gick sen på FH och lyssnade på 1:a maj talare, träffade bekanta och drack kaffe. Morfar/pappa och D var hemma på gården och spelade fotboll och tog fram trädgårdsmöbler. Innan vi åkte från Åsele bjöd mamma på våfflor (nej, jag åt inga), jordgubbar och grädde. Naturligtvis hämtade jag Martina innan vi fikade kaffe och jordgubbar, så att hon också fick! =D Nu till dagens dramatiska vårtecken: När vi åkte in i Tallsjö på vägen tillbaka ser vi hur det står en människa iklädd badbyxor på bryggan vid sjön. Nämnas skall här, att isen har inte försvunnit från sjöarna än, även om den har smält bort på sina ställen - exempelvis runt nämnda brygga. Jag saktar in lite och vi stirrar på människan och funderar på om han är vansinnig eller bara inte riktigt klok. Just som Martina högt formulerar frågan vi båda tänker - om han har tänkt bada - hoppar han i vattnet! Han var rätt snabb upp på bryggan igen, kan jag tillägga ;o)

Nu är vi i alla fall hemma. B har middag i ugnen, fläskytterfile med salami och ost, D är hos en kompis och jag uppdaterar omvärlden. =)

Jag pratar nu med Connie ♥. Hon har varit kvar i stan och haft trevligt med kompisar. =)  Nu väntar hon på bussen till Åsele som går 18:30.

För övrigt är det nu +18 i skuggan och +29,3 i solen här hemma.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Härligt att Ni fick sälja mer än vad Ni trodde, tur att Ni hade tillräckligt med korv och allt annat så ingen behövde gå hungrig.

Låter liiite tidigt att bada nu.



Troligtvis, som det känns nu, kommer jag inte att träffa C i kväll eftersom hon kommer så "sent" jag har nog somnat med Elin när J hämtar henne vid bussen. Men det kommer ju en dag i morgon oxå.

2009-05-01 @ 18:30:13
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Katta

17 grader är gränsen. Hallå - det är ju redan det 20 grader mindre än kroppsvärmen.. lite svalare är bara skönt, men 5 gradigt? NEJ tack.

2009-05-01 @ 18:40:21
Postat av: Ina

Jag har alltid drömt om att bada i isvak.

Men jag tror att jag kommer att ha den, drömmen alltså, som den där drömmen man har som man inte vill ska bli sann. Och fortsätta drömma om den då och då :-)

2009-05-01 @ 19:30:17
URL: http://blogg.aftonbladet.se/253
Postat av: Martina

Haha, det mest fascinerande var egentligen inte att han badade utan att det var folk i Tallsjö! ;)

2009-05-03 @ 00:12:21
URL: http://artmina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0