Torsdag.

Vaknade hela 20 minuter före alarmet skulle väcka mig, för att någon morgonpigg dåre behagade ringa på hemtelefonen. Även om vi inte har någon telefon på övervåningen så hörs ljudet rätt bra, speciellt när det är tyst överallt. Eftersom jag inte har någon "skvallerbytta" (nr.pres.) vet jag inte vem jag ska skälla på, så det är väl bara att släppa det.

Idag har jag varit med 3-5:an hela deras dag och sen har jag suttit och planerat kommande lektioner. Imorgon ska jag ha lite egna lektioner; 1-2:an på morgonen och sen ska jag ha 3-5:an lektionen innan lunch. =)

Vi åt fisk till middag idag! Smaskens. =) Jag lagade lax med smögensås och stekta makrillfiléer med spenatstuvning, potatis till - som jag borde ha låtit bli! Men, glömde köpa grönsaker. =(   Vatten som måltidsdryck. =)
Jag funderar allvarligt på det här med GI och HFLC. Det verkar ju funka jättebra! En av lärarna på skolan här började äta sån "rivstart" i måndags och har gått ner fyra kilo - på lika många dagar! Jag måste lägga upp en plan. Det skulle vara trevligt att inte ha så många överflödiga kurvor, utan bara de "vanliga".

Min laptop har skadat sig invärtes och hittade inte det trådlösa nätverket när jag skulle ut på nätet efter middagen. Men min snälla sambo installerade ett externt nätverkskort åt mig, så nu funkar det. Tack och lov! (I annat fall skulle jag behöva dra en kabel tvärs över huset.)

Jag har pratat med mor och far och bestämt att de ska komma hit på lunch nu på lördag och vara här ett tag på em. Trevligt. =)

För övrigt borde jag öppna posten som ligger därborta och stirrar på mig. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0