Onsdag.

Fortfarande ont i halsen och har glömt att köpa honung. Men jag köpte Kan-Jang. Ombesiktningen gick till hälften jättebra. Man får vara glad för det lilla. Eller som jag sa till människan på Bilprovningen, "Det bryr jag mig inte om, för jag ska köpa en annan bil! =)" Hann med lite ärenden i LappSthlm. Idag hittade jag faktiskt saker att köpa. Mest förbrukningsvaror dock, men även ett par saker som C ska få. Lunch åt jag i Lappkåtan vid hotellet. De har god lunchbuffé där.


Jaja, bilden blev lite sned. Men, whatever... :P
Innan jag for hem sprang jag upp till Veronica i fem minuter. Felparkerade, därav den korta visiten! Hehe.. Dessutom vet jag att om vi börjar surra över en kopp kaffe, då försvinner tiden rätt fort och jag skulle ju hinna hem innan D slutade. Jag var ute i såpass god tid i alla fall, att jag hann med att svänga upp på berget i Långbäcken och fota lite med mobilen. Tog flera kort både på mormors hus och på utsikten. Lägger in ett par stycken =)





Tog en närbild på rätt häftiga snökristaller också =D



Halvvägs hem från Långbäcken fick jag sällskap efter vägen i några meter.
Väg-ren..  Haha...sååå dålig humor!!




När vi körde hem i lördags såg vi fyra älgar. Tyvärr hann jag inte med att ta kort på dom. Älgar har en benägenhet att vara lite blyga av sig och försvinna in i skogen. Förmodligen vill de vara inkognito ;o) Men, bättre det än att de ska hoppa upp och leka kylarprydnader!

Just nu väntar vi på att B ska komma hem medförandes pizza till middag. D bygger med lego och ser på tv. J är uppe på sitt rum, spelar förmodligen WoW. Jag pratade med C för en stund sen. Hon hade passerat stadiet "trött och less". Det är duktigt av henne att fixa både skola och lägenhetsbestyr själv. Det är ju inte direkt som att jag kan kila över och diska åt henne ibland...även om det säkert skulle vara välkommet ;o) På lördag ska jag dit en sväng, fram på aftonkvisten. Vi ska på bio =) Innan det, på dagen, tror jag att jag och D ska åka till Åsele och bada. Tidigare hade jag en plan om att vi alla skulle åka till Paradisbadet i Ö-vik. Men, de stora barnens andra planer kom ivägen, så vi får ta det en annan gång.

Man kanske skulle passa på att plugga lite innan maten...? *Funderar* Jag ska ringa mamma först. =) Sen får jag se. Jag pluggar ändå bäst om kvällarna, när det är tyst och lugnt omkring mig.

Jo, byxorna från Kullerbyttan kom ju idag. Nu har sonen dom på sig. Han gillar dom. Men, om jag ska beställa fler par måste jag ta en storlek större. De här passar precis, men med långkallingar under är det svårt att stoppa ner något i fickorna.. Längden är dock helt okej och det gör ju inte så mycket om de är lite långa, eftersom det är resår längst ner.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det blev alltså ombesiktning igen? Om Du inte säljer bilen innan dess då =)

Byxorna jag köpt till Elin är tvärtom de Du köpte till D, fast det är ju inte samma lika byxor, Elins byxor är både för långa och för vida, jag tog nämligen storl 92. Men om hon lever vidare så kanske hon växer på sig ifall hon nu äter osv.

C ringde till J då var hon i lägenheten å skulle fixa något att äta.

2009-02-11 @ 17:37:29
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0