Måndag!

Jag anlände hit till Härnösand vid femsnåret, efter en låååång dag.

I fredags köpte jag ju en (för mig) ny bil. B var också ute efter att köpa sig en annan bil, så igår bestämde han sig för att (eventuellt om den inte var mycket sämre än vad som angetts) köpa en Mercedes S 430 i Stockholm - idag. Sagt och gjort, jag bokade flygbiljett till honom och imorse, skickade vi pojkarna lite tidigare till skola och fritids och vid åttasnåret tog vi min bil och drog iväg till flyget i Umeå. Precis när han stängt av bilen på parkeringen vid flygplatsen, ser jag hur bilen framför sakta rullar in i mina fina blå extraljus...Ridå! Stressade, för att B ska hinna checka in tar vi bara namn och bilnummer (jag fotade hans körkort), glömmer att be om telefonnummer och sen iväg mot incheckningen. När jag kommer ut igen är människan naturligtvis redan försvunnen och jag står där med glasbitar framför fronten och vetskap om att jag ska till Härnösand idag. Iväg på Laitis och ber om hjälp, först av den trevliga tjejen på kontoret (som var från Härnösand) för att hitta telefonnummer till jeppen som rullade in i min bil. Ringer honom, endast mobilsvar. Ringer honom på jobbet på SR, inte där. Inser att jag måste lägga ut pengarna själv om jag ska få mig hela lysen idag, så jag gör det och får hjälp av en vänlig själ vid namn Erik att montera dom. Sen förbi JB, för jag skulle lämna halstabletter (Apoteks) till C, till Statoil för att tanka och så hem igen, eftersom jag hade lovat en kvinna hemifrån byn att hon skulle få åka med mig hit ner (hon har en bror här). Jag hann lyckligtvis med att äta lunch hemma (och mata katterna) innan jag skulle vidare. Vi hade bestämt att vi skulle åka vid tvåsnåret. Så det blev lite drygt 40 mil med bilen idag. Men, nu är jag här och mannen med den rullande bilen ringde för en stund sen och ska sätta in pengar för extraljusen till mig imorgon. B är på väg upp med nyinköpt (beg.) Mercedes och lär snart dyka upp här för en snabb kopp kaffe. Farmodern hämtade pojkarna på skolan, så de får sova där till imorgon. Jag har hunnit med att dricka honungsthe, ringa mamma, B & C. Strax före nio ska jag hämta Theres.

Vi har kort vecka i veckan, åker hem efter lunch på torsdag.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Oo jag blir alldeles svettig ;-)

2009-02-16 @ 20:19:49
Postat av: Katta

Jösses Amalia! :O

2009-02-17 @ 00:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0