Lång dags färd mot natt..

  • Vakna. Vakna igen. Stappla ur sängen. Titta på termometern. Prata med B som var på väg t Malå. -32 hemma.
  • Frukost. Packa ihop. Ringa mor. Komplettera ytterkläderna med Connies svarta Nike-mössa. Iväg på skolan.
  • Fortfarande hostig.
  • Litteraturvetenskap. Lyrik. Lyssna. Skriva. Rast. Ringa C. Slut rast. Få uppgifter inför praktiken som ska utföras under densamma.
  • Lunch på simhallscaféet. Fisk till mig. Ärtsoppa & pannkaka till Theres.
  • Lämna T vid busstationen. Iväg norrut ca 13:00
  • Prata med B sex mil söder om Ö-vik.
  • Sms:a C ett par mil söder om Ö-vik.
  • Tanka i Örnsköldsvik. Nolla trippmätaren för att kunna kolla förbrukning.
  • Fortsätta norrut. Framme på Teg ca 16:00.
  • Hjälpa C plocka ihop lite packning. Torka tårar. In i bilen.
  • Mot Vännäs. Ringa mor. Hon ska göra pannkaka till pojkarna.
  • Springa in på pizzeria i Vännäs och lägga en beställning.
  • Iväg på Apoteket och köpa Ipren, Alvedon, Bisolvon, Strepsils, Bafucin och Mucoangin. Drygt 300 kr.
  • Skynda in på Ica och fylla på förrådet av Kan-Jang, ifall de har slut här på byn.
  • Felparkera precis utanför dörren vid pizzerian och springa in och hämta mat. Bilen igång.
  • Förbi på Shell, stressa in och köpa en Poweradeläsk, för nu börjar jag bli trött.
  • Hemåt.
  • Ca 17:40, hemma efter 32 mil. Parkera. Torka tårar. C saknar pappa.
  • B tittar ut genom dörren.
  • Bära in saker. C upp och isäng.
  • Säga hej till D.
  • Mamma sparat pannkaka. Snällt.
  • Mamma städat idag. Också snällt.
  • Mamma ger mig en tavla, oljemålning av Ingrid H. Fin =)
  • Bära upp Kan-Jang, naturgodis, halstabletter, the & C-vitamindryck till C.
  • Krama D.
  • Irra omkring och packa upp saker.
  • Krama B.
  • J inte hemma.
  • Klaga över fel på pizza. Skrapa bort äcklig vitlökssås och ersätta med färsk pressad. Värma två bitar.
  • Bära upp mat till C.
  • Äta två tunnpannkakor med hjortronsylt på två minuter.
  • Komma på att kylvaror ska in i kylskåpet.
  • Irra omkring lite till.
  • Prata med mor.
  • Svara i telefon. Kusin Thomas. Hinner inte prata.
  • Ge B en termosmugg köpt i Härnösand. Att ha med i bilen.
  • Skjutsa mor till bussen som går 19:05.
  • Hem igen.
  • Hämta disk uppe hos C. Titta på C-vill-ha-hundar på Blocket.
  • Trött.
  • Irrar omkring ännu mer.
  • Hittar B inne i mitt rum ätandes pizza och Simpson på tv.
  • Vill byta kanal. B lämnar rummet. Ätit färdigt.
  • Lägger mig och tittar, blundar, tittar, blundar... 2 1/2 män på trean.
  • Ställer larmet på 20:00 om jag skulle somna.
  • D kommer ner. Fikasugen. Får pizzaslice.
  • Blundar.
  • 2 1/2 män slut.
  • Lägga D.
  • Ligger kvar hos D onödigt länge efter han somnat. Tröttare..
  • Tittar in till C.
  • Går ner och in på jobbet. Pratar med B.
  • Går in hit på mitt rum, medförande en kopp the, som nu är kall och en halv 33cl Coke, som nu är slut.
  • J kommer hem vid niotiden.
  • Kollar mail.
  • Kollar Åsas blogg. Dom hemma. Elin ok. Bra.
  • Bloggar.
  • Öppnar Word.
  • Tittar på tentan.
  • Tittar i kursbok.
  • B tittar in vid tiosnåret. Går och lägger sig.
  • Fortsätter blogga.

Borde sova. Måste plugga - eller..imorgon. Ska titta till C om en stund. Kortfattad = Tröttast.



Kommentarer
Postat av: yrÅsa

I morse, innan dagislämningen, försökte jag kommentera detta inlägg, bl a skrev jag något om hur duktig Du är som orkar och hur bra det är att mormor/morfar finns etc men det försvann tydligen ut i cyperrymden för jag fick hela tiden upp felmeddelande, bara så Du vet så försöker jag aktivt ta del av Din blogg även om jag tidvis blir osynlig pga trilskande datorer

2009-02-20 @ 10:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0