Halloj världen!

Måndagmorgon och jag har redan hunnit med en promenad i vinterkylan, bitvis inte promenerande utan pulsande i rätt djup snö!  =)  Det måste alltså ha landat närmare en halvmeter snö den senaste veckan. Jag har varit och ställt min bil borta vid Stefans verkstad. Han ska lufta bromsarna åt mig innan onsdag. Därav promenaden. Skönt att vara ute och röra på sig, även om det biter lite i kinderna. Men, det gör ju det flera månader om året, så det är bara att gilla läget och härda ut! Innan midsommar har vi kanske grönt gräs och plusgrader. =)

Så, rapport från festvärlden: Vi åkte (jag körde) bort till Silveride vid sjusnåret i lördagskväll. Som väntat var jag yngst i sällskapet. Men, då slipper man ju känna sig gammal. :P Vi fick trerättersmiddag bestående av linssoppa till förrätt, tacopaj med sallad till varmrätt och en glassefterätt med likör i. Jag halkade efter lite vid varmrätten, för jag skjutsade ut C till bussen vid åttasnåret. Men, det gick bra det med. På det linneduksbeklädda långbordet stod levande ljus och ovanför hängde en smideskrona, också med levande ljus i. På det vackert dukade bordet låg (enligt god Viskatradition) sånghäften med mer eller mindre dåliga snapsvisor i, som alla naturligtvis sjöng mer och mer helhjärtat ju längre fram på kvällen vi kom. Föremålet för vår uppvaktning fick ett presentkort på Pilgrim, som var inslaget i ett paket som var i ett paket som var i ett paket... Medan hon öppnade påstod någon att när man börjar spara omslagspapper man får runt paket, då är det tantvarning. Jag löper således ingen risk! När den delikata måltiden var över, kom det fram skålar med snacks och så trollades det fram ett litet dansgolv, där folk dansade både lite styrdans (inte jag), shakade loss till rockabillylåtar och så lite hederlig gammal disco typ Boney M och Gyllene Tider. Det var rätt med "Sommartider" mitt i snökalla vintern! Haha... Den som ville kunde gå upp till övervåningen och sitta där och prata framför brasan i öppna spisen, eller slå sig ner i en fåtölj och ringa och kolla vad dottern hade för sig (japp - jag!) Vi kom hem vid halvtvåtiden. Vid halvtre, innan jag somnade, skickade jag ett sms till Inez som löd så här: Världen snurrar - Till ingen nytta.
Jag lägger in lite minibilder från kvällen som jag tog med mobilen. Dessa är fotade när vi sjöng en av visorna.

         

Vi hade trevligt. Gårdagen var inte riktigt lika trevlig, vilket ni säkert räknat ut redan. Det berodde på annat än efterverkningar av brända och destillerade drycker, även om de säkert bidrog till allmäntillståndet. Jag hämtade hem min bil på fm och sen såg jag på Vänner-dvd och slöade större delen av dagen. End of story =)
Nu ska jag hämta mig en kopp kaffe och ägna mig åt bildredigering en stund innan jag tar mig an pluggandet.
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Låter ju som en relativt trevlig festkväll, brasan lät härlig.

Sedan fredag har vi fått ca 40cm nysnö, liksom hallå, va ska vi ha all snö till??

2009-02-09 @ 10:16:28
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0