Godmorgon

Minus femton grader och sonen ska åka skridskor idag på skolan. "Mamma, har du lagt ner hockeyhandskarna?" Jag måste liksom face the fact - jag har inga småbarn längre. Tack och lov, på sätt och vis. Jag vill inte börja om igen med blöjor och välling och allt som hör till. Men, de är ju så söta och (för att vara lite ego) mammaberoende när de är små ;o) Man får verkligen bekräftat var dag att man är behövd och ovillkorligt älskad. Det är man ju ändå, men det blir som eljest när de blir större. =) Ta vara på småbarnstiden gott folk! Den återvänder inte och det är bara ni som kommer att minnas den - barnen själva glömmer. (Tänk tillbaka på när ni var riktigt små och se hur lätt det är att minnas.)

Jag läste Åsas blogg nu på morgonen. Hon oroar sig lite över vår konsumtion av naturläkemedel =) Det är ingen fara med det. Vi äter det inte kontinuerligt - vilket jag kommenterade även där. Apropå just Kan Jang, är det faktiskt vetenskapligt konstaterat att det funkar väldigt bra. Läs om det här. Så, det är inte bara som jag inbillar mig att vi blir friskare av det ;o)

För övrigt känner jag mig lite....splittrad. Vi skulle berätta ett skolminne på Litt.vetenskapen. Hm.. sist jag berättade skolminnen var när jag gick i terapi, så det var inte speciellt kul att börja tänka tillbaka igen. Ångesten från det seminariet har inte riktigt gått ur kroppen än, vilket förmodligen är anledningen till att jag inte kan fokusera så bra på tentan. Men, det ger sig väl.

Kommentarer
Postat av: yrÅsa

Skönt Ni INTE KangJangar jämt =)*

2009-02-20 @ 10:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0