För er som inte läser i kommentarsfälten.

Jag måste bara få kopiera in Kattas kommentar, angående mitt inlägg (tidigare denna vecka) som heter "Det var en gång en tenta". Den är såå bra!! Katta: Om du vill ha paus från mammaledigheten får du gärna hänga med ner på campus vecka 17! =D

***************************************************************************************************
Det finns ALLTID en.. Har man otur finns det två som är irrelevanta på två olika, men precis lika irriterande och tidsstjälande sätt.

Om jag hade varit där hade jag sällat mig till din åsikt. Jag har dessutom lärt mig på en föreläsning att nuförtiden blir många barn ungdomar allt tidigare och ungdomar blir vuxna allt senare.

Ungdom har blivit hysteriskt överskattat och vi mår sämre och sämre av den anledningen. "Jag syns, alltså finns jag.", för att göra en parafras på Descartes "Jag tänker, alltså är jag." (vilket jag inte heller håller med om, han missar helt varandets essens. Varandet behöver inte tankar för att finnas, varandet bara ÄR, helt av sig själv, helt i sin egen energi.)

Hoppsan, tur att jag inte var med och stal ännu mer tid av er föreläsning! heheh.. fast då hade jag faktiskt inte spårat ur, jag blir vansinnigt irriterad på egocentriska människor som inte fattar att läraren har en tidsplan. Respektlöst både mot föreläsare och kursare är vad det är!


Kommentarer
Postat av: yrÅsa

Jämförelsevis så är barn barn mycket kortare tag nu än förr men ingen vill bli vuxen, bara vara ansvarslösa ungdomar med livet framför sig

vems felet är vem vi ska skylla på vet jag faktiskt inte men funderar på livet

2009-02-20 @ 10:49:29
Postat av: Katta

Alltså ursäkta, jag skrev Descartes.. Precis när jag lade mig sa det pling i skallen på mig! Vad SKREV jag?? Descartes? jää...rr... Det ska ju vara Sartre! Men jag orkade inte stiga upp bara för det, så nu kommer rättelsen här istället. Descarte sa Jag gör alltså är jag, han menade på att vi genom att vi kan uppleva att vi gör saker när vi gör dem vet vi att vi ÄR. Typ.



Taaack min namne! Vad glad jag blev. Jag som bara hade ett litet utbrott här på kvällskvisten.

2009-02-20 @ 15:10:48
Postat av: Katta

Det värsta är att jag hade rätt från början. Gud vad rostig och svamlig jag är! Det VAR Descartes!!!!



Fast jag har ändå för mig att han också förespråkade det där när man upplever att man finns gm att göra, men lyssna för allt i världen inte på mig. Jag ger upp om mig själv och jag ids inte kolla upp hur det var egentligen.



Jag är åtminstone säker på att Descartes sa "Jag tänker alltså är jag."



Det får räcka så känner jag helt klart. Basta!

2009-02-23 @ 20:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0