Ditt och datt..

Eftersom C:s lillasyster blivit sjuk igen, är det ju bra att C är här hemma i helgen (istället för att fara dit), så att hon inte blir sjuk igen nu när hon äntligen blivit frisk och kry. Hoppas nu bara att lilla E kryar på sig över helgen så att hon kan fara på dagis på tisdag.
Vi har nyss ätit middag. C ville ha uppstekt pannkaka istället för Skrovmål, så det fick hon. Ikväll ska vi se film. Jag vet inte riktigt vilken det blir. Men, det verkar luta åt Bolt. Det hänger väl på om någon av B&C har en bra version av den.

Imorgon ska jag & C till Lycksele på Sportringen. Vi åker via Åsele, för jag måste hämta medicin hos C:s mormor som hon var snäll och hämtade ut på Apoteket idag. (Jag kunde ju ha hämtat den själv igår - om jag hade kommit ihåg det innan de stängde.) Vi ska få hembakad hallonpaj när vi kommer dit. Mums!

Sen åker gumman iväg till stan igen på kvällen. Bussen går från 92:an kl.20:10. Jag måste hitta någon som kan skjutsa ut henne. Jag kan tyvärr inte göra det själv, för jag och B är bortbjudna på 50-års kalas imorgon kväll, så vi går iväg före kl 19. Kalaset är på Silveride, i gamla kyrkstugan alltså. Mysigt ställe.
Jag har ett I-landsproblem: Vad ska jag ha på mig? Något jag inte fryser i när vi går dit och hem. (Haha...jag börjar bli gammal, som har såna kriterier på klädseln!) Det får inte vara för snyggt, men inte vardagskläder heller. Hm.. Egentligen, känns det rätt besvärligt. Jag har ingen aning om vilka som kommer att vara där, förutom paret som ordnat tillställningen och paret som innehåller 50-åringen. Vi skulle visst bli kring 15 stycken. Men, men..blir det tråkigt kan man ju alltid traska hem! =)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Köp något nytt när Ni ändå ska till LappStockholm.

2009-02-06 @ 18:55:23
Postat av: Katarina

Tog en snabb runda och kollade. Men, det växer inga pengar på träden här ute. ;o)

Även om det skulle gjort det, brukar jag mycket sällan hitta kläder jag vill ha i L-sele. (Vi pratar alltså om flera år mellan gångerna det har hänt.)

2009-02-06 @ 19:08:53
Postat av: Åsa

Har Du provat snyta fram pengar ur näsan? =D



Jag kommer inte ihåg om jag någon gång köpt kläder till mig själv i LappStockholm, men jag har köpt fina skor =)

2009-02-06 @ 19:37:05
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0