Bokutmaning =)

Så var det dags för en utmaning igen. Har fått den av Åsa .

1. Ta fram en bok som du gillar och som har minst 123 sidor.
2. Slå upp sidan 123.
3. Leta efter 5:e meningen.
4. Citera de följande 3 meningarna.
5. Skicka vidare till minst en av dina bokvänner.

Jag orkar inte springa upp efter Arn-boken jag läser just nu, som ligger bredvid sängen. Så jag sträcker mig efter en bra bok i en av mina bokhyllor här nere och får fatt i Jane Austens Northanger Abbey. Slår upp sidan 123 och upptäcker att det bara är fyra rader på den sidan! Så, jag fortsätter räkna meningar på sid 124 =) Här kommer de tre meningarna;

I ett privat samråd mellan Isabella och James, där den förra var mycket angelägen om att fara och den senare inte mindre angelägen om att göra den unga damen till viljes, kom man överens om att utfärden skulle äga rum följande morgon, förutsatt att vädret var vackert och att man kunde ge sig av mycket tidigt så att man var hemma i god tid. När beslutet väl var taget och Thorpe givit sitt samtycke, återstod bara att meddela Catherine, som hade lämnat dem några minuter för att tala med miss Tilney. Medan hon var borta hade de andra gjort upp sina planer, och det enda som fattades var hennes samtycke.

Jag skickar utmaningen vidare till Martina, som jag vet är ett stort fan av god litteratur! ;o)

Passar även på nu att puffa för Bloggandet - Katta! Hemmamammor behöver en blogg! :P

Kommentarer
Postat av: Martina

Oh kul! Ska se vad jag har för böcker här i Åsele.. Alla mina favoriter är i Umeå, men något ska jag skrapa ihop! :)

2009-02-22 @ 10:15:39
URL: http://artmina.blogspot.com
Postat av: Katta

Du är den andra som tycker att det är dags att jag startar en blogg och jajajajajajaaaaa jag kanske gör det då. Snart. Det är bara det att jag har så taskig karaktär - är rädd att jag "misshandlar" min blogg genom att inte skriva tillräckligt ofta. Ser framför mig en blomma som ibland blir vattnad hela tiden och andra ggr får vara utan vatten tills den nästan (eller faktiskt) dör.



Den där bokutmaningen lät rolig. Kanske jag startar en blogg bara för att få skriva den! Vet exakt vilken bok jag ska ta.

2009-02-23 @ 20:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0