Apropå bloggande.

Vissa bloggar är rätt underhållande att läsa, eftersom man vet så väl att det som skrivs där är bara superironiskt. Det vet ju i och för sig inte okända som läser. Men, whatever.. :P
Andra bloggar, bör man inte läsa. Precis som man inte bör läsa andras dagböcker. En blogg är ju en form av dagbok, med den skillnaden att den läggs ut på nätet. Där är det då av betydelse, när det gäller folk man känner, om man blivit inbjuden till att läsa eller om det markeras på något sätt att man bör låta bli. Visst, man har ansvar som bloggare också, att tänka på vad man skriver. För hur det än är - folk läser; andras dagböcker, andras e-post, andras papperspost, i andras mobiler...listan kan bli lång. En av sakerna jag lärt mig, är att man ska vara mycket försiktig, med vad man sätter på pränt. Människor har som omedveten hobby att missförstå saker, sammanhang och uttalanden precis som de har för vana att förstora upp saker och lyfta saker ur sin kontext. (Haha..jag har börjat använda miun-språk!) Därför bör man tänka sig för när man formulerar sina ord. Någon kommer förr eller senare att läsa dem.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Egentligen tycker jag att OM man läser något som inte är meningen att man ska se och det står skit om en själv får man skylla sig själv MEN jag anser oxå att det beror på vart det skrivs, om Du i Din privata "dagbok" skriver att jag är en jävla häxa är det en sak, lägger Du ut det på nätet till "allmän beskådan" är det en helt annan sak eftersom jag då pga slumpen kan snubbla över det skrivna...



Oj oj oj värsta långa inlägget



Ett tillägg, om man absolut ska skriva skit om någon kan man ju välja sina ord...

2009-02-03 @ 18:23:49
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Åsa

Har gjort tillägg i min gnäll-inlägg.

2009-02-03 @ 19:20:11
Postat av: Connie

GAH! Tack

2009-02-03 @ 22:22:15
URL: http://anderssonskans.blogg.se/
Postat av: Katta

Hear hear!

2009-02-03 @ 22:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0